De mit is jelent ez pontosan, és hogyan kapcsolódik az ETK-hoz?
Hallgatóként keveset tudunk arról, hogy egyetemünk milyen pályázatokban és projektekben vesz részt, hogy oktatóink és a kar vezetősége milyen keményen dolgoznak azon, hogy minél jobbá és hatékonyabbá tegyék az oktatást számunkra.
Érdemes tovább olvasnod a cikket, ha szeretnél egy kis betekintést nyeri az „egyetem kulisszái mögé”.
Te elgondolkoztál már azon, vajon hogyan zajlik az online tananyagok fejlesztésének folyamata?
Az Erasmus+ stratégia partnerségek keretében 2020. áprilisában a Pécsi Tudományegyetem pályázatot nyújtott be a II. János Pál Pápa Egyetem (Lengyelország, Biala Podlaska) vezetésével, a szerbiai Újvidéki Egyetemmel együttműködve. A projekt pozitív elbírálásban részesült, így 2020. szeptemberétől három éven keresztül a PTE Egészségtudományi Karának Fizioterápiás és Sporttudományi Intézete partnerként vesz részt a „Development of the Master level of Sports Management with special emphasis on the field of Sports Economics” – MOSMEN elnevezésű („Sportmenedzsment mesterszintű képzés fejlesztése, külön tekintettel a sportgazdaságtan területére”) projekt megvalósításában dr. Paár Dávid szakmai vezetésével.
A pályázat fő célja e-learning tananyagok kidolgozása a sportmenedzsment területén a Moodle rendszerben, ami az online oktatás időszakából bizonyára ismerős lehet már számotokra. Mindhárom egyetem 2-2 tantárgy kidolgozását vállalta, így összesen 6 tantárgy fogja alkotni a kezdeti e-learning tananyag csomagot. Fontos kiemelni, hogy a tervezettek szerint a kifejlesztett tananyagok ingyenesen elérhetőek lesznek minden érdeklődő számára.
Néhány tanévvel ezelőtt a COVID és a pandémia az oktatás menetét is fenekestül felforgatta. Az egyetemnek gyorsan kellett alkalmazkodnia a kialakult helyzethez, és az előadásokat és gyakorlati órákat a távoktatás keretein belül átkonvertálni az online térbe. Ebben az időszakban rengeteg új tapasztalatot szereztünk mind oktatói, mind hallgatói oldalról a digitális oktatással kapcsolatban, ez a pályázat pedig kitűnő lehetőség ennek tovább fejlesztésére.
Az újonnan kifejlesztett tantárgyak először a szabadon választható tárgyak között kerülnek bevezetésre mindhárom egyetem esetében, az egyetemek saját nyelvein (magyarul, lengyelül, szerbül) és angolul is, illetve az Egészségtudományi Kar által kidolgozott tárgyak a jövőben kötelezően teljesítendők lesznek.
Idén márciusban karunk egy újabb ERASMUS pályázatot nyújt be, aminek elnyerése esetén további 7 tananyag kidolgozására nyílik lehetőség, így ennek megvalósulásával a második pályázat végére már egy összesen 13 tantárgyat magába foglaló e-learning tananyagcsomag fog rendelkezésre állni. Ez önmagában is óriási előrelépés a digitális oktatás fejlesztésében, de ami még nagyszabásúbbá teszi ezt a projektet, az az, hogy a 13 rendelkezésre álló tárgy már elégséges lehetne egy Msc kurzus megindítására angol nyelven is.
Remélem sikerült felkeltenem az érdeklődéseteket. Úgy gondolom, az egyetem és a hallgatói közötti kapcsolat és információáramlás egy nagyon fontos alappillér, és jó, ha nyitottak vagyunk arra, hogy eljussanak hozzánk olyan minket is érinthető kérdések és ügyek, mint amilyen például ez is.
Szabó Johanna
[1] Az Oktatói Interjúsorozat keretein belül, magazinunk szerkesztőinek lehetősége nyílt feltenni néhány érdekes kérdést oktatóinknak. Ha kíváncsi vagy rájuk, akkor kattints ide: